zaterdag 15 april 2017

Vroeg in de morgen...


"He is not here." Carl Bloch.       "Follow Me"












Zoek Hem bij de doden niet,
maar versta 
het nieuwe lied,


Come Unto Me by Charles Bosseron Chambers 


De Heer is waarlijk opgestaan, Alleluija








Als de hemel en de aarde mekaar de hand reiken 
Pasen overal weerklinkt,
dan weet ik, Heer,
dat Uw liefde niet vergeefs is geweest.

Als een zorgverlener stilstaat bij een zieke,
deze optilt uit zijn eenzaamheid 
en de pijn wat helpt verzachten,
dan weet ik, Heer,
dat Uw liefde niet vergeefs is geweest.

Als een zorgverlener de hand reikt aan een collega 
en zo een daad van vriendschap stelt,
samen met anderen een vriendenkring vormt,
dan weet ik, Heer,
dat Uw liefde niet vergeefs is geweest.

Als mensen samen op weg gaan,
willen delen met al wie ziek en eenzaam is, 
met al wie honger lijdt,
dan weet ik, Heer,
dat Uw liefde niet vergeefs is geweest.

Als deze lente in ons hart ontspringt,
wij hoopvol in de toekomst kijken,
leven als blije, verrezen mensen,
dan weet ik, Heer,
dat Uw liefde niet vergeefs is geweest.

Als mensen de weg gaan van Uw Zoon,
dan weet ik, Heer,
dat Gij hen altijd zult nabij zijn,
dat Uw liefde hen altijd zal omvatten
omdat dit uw Paasboodschap is, voor altijd,
voor mij, voor elk mensenkind.


Auteur onbekend.



Geen opmerkingen: